فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستگیری ۳۸۸۷ متخلف زیست‌محیطی از افزایش ۶۴ درصدی کشف سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز خبر داد.

افزایش ۶۴ درصدی کشف سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز

سرهنگ جمشید محبت‌خانی افزود: سال ۱۴۰۲، ۱۷ هزار و ۸۹۱ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۱۱۳ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، ۲۸۹ مورد شکار غیر مجاز پستانداران، ۸۸۴ مورد زنده‌گیری پرندگان، ۸۸ مورد زنده‌گیری پستانداران کشف شد.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته در ۴۸۲ مورد از شروع به صید و شکار ممانعت و ۴۲۹ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده، ۴۸۹ فبضه سلاح مجاز و غیر مجاز، ۱۱ قبضه سلاح جنگی و ۲۵ هزار و ۲۳۶ مورد ادوات و وسایل کشف شد. از سوی دیگر ۱۰۶۳ مورد آلوده‌سازی محیط زیست شناسایی شد.

به گفته محبت‌خانی تعداد کل تخلف‌های زیست‌محیطی کشف شده طی سال گذشته  ۲۶۹۳ و تعداد کل متخلفان ۲۸۱۴ نفر بوده و ۲۱۱۶ فقره از پرونده‌های متخلفان در جریان است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره آمار کشفیات این یگان در سال ۱۴۰۳ اظهارکرد: طی سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۲۰۹ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۶۵۹ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، و ۵۹۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران کشف شده است که نسبت به سال گذشته به‌ترتیب ۴۱ درصد، ۴۹ درصد و ۱۰۵ درصد آمار این کشفیات افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۳، ۴۲۳۷ مورد زنده‌گیری پرندگان، ۵۸ مورد زنده‌گیری پستانداران و ۶۹۰ مورد شروع شکار و صید شناسایی شد که به‌ترتیب ۳۷۹ درصد افزایش، ۳۴ درصد کاهش و ۴۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طی این مدت ۸۹۸ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز، ۱۸ قبضه سلاح جنگی کشف شد که به‌ترتیب ۸۴ درصد و ۶۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد این در حالیست که کشف ادوات و وسایل با ۱۱ هزار و ۲۰۶ مورد ۵۶ درصد کاهش یافته است.

محبت‌خانی در پایان گفت: در سال جاری آلودگی‌های زیست محیطی شناسایی شده نیز با  ۲۲۹۰مورد، افزایش ۱۱۵ درصدی یافته است. تعداد کل متخلفان دستگیر شده ۳۸۸۷ مورد و تعداد کل تخلفات ثبت شده ۳۷۶۲ مورد بوده که افزایش ۳۸ درصدی و ۴۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و ۳۴۲۶ فقره پرونده نیز در جریان است که ۶۲درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.